Rabu, 15 Februari 2017

BUKTI PERMAINAN IBLIS (Piji)






BUKTI PERMAINAN IBLIS (Piji) (klik kepautan asal)


Beliau sendiri yang mencabar dan mengsyorkan kerajaan agar menghapuskan subsidi dengan memaksa kerajaan supaya menetapkan harga siling bagi petrol mengikut harga pasaran semasa dunia. Kali ini dengan sengaja memutar belitkan kata-kata dari fakta andaianya sebelum ini konon bila kerajaan menghapuskan subsidi dengan mengikut pasaran semasa dunia ITULAH JALAN PENYELESAIAN YANG TERBAIK HASIL TIPU HELAH PERJUANGANYA.

Jika ilmuan malah tahfiz quran dan hadis pun mudah diperdaya oleh hasutan, fitnah dan tipu helahnya sehingga menolak kebenaran garis panduan yang terdapat dalam Quran adalah jalan penyelesaian sebelum terjebak dengan persengketaan disebabkan lebih percayakan dengan segala andaian dan fitnah dari kata-katanya. Mana mungkin saudara mukmin mampu menghindar? Apatah lagi menghindar halusnya bisikan syaitan?

Klik pautan 
untuk mengetahui lebih lanjut.
Ilmuan walau tahfiz pun mudah diperdaya inikan pula rakyat biasa?

Sebelum semua FITNAH-FITNAH ini dijadikan amalan untik dikongsi ramai-ramai menjadikanya DOSA BESAR YANG BERANTAI Allah sudah pun memperingatkan LANGKAH AWAL PENCEGAHAN.

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. 
(Al Hujurat : ayat 6).


Akibat dari permainan iblis dengan fitnah-fitnah rekaanya. Semakin ramai umat islam tidak ketinggalan ustaz-ustaz pun terikut-ikut meninggalkan amalan-amalan islam dengan berlumba-lumba mengikut kafir beramal dengan amalan orang-orang kafir dengan amalan memfitnah mencaci mencela menghina sesama saudara.

Hal ini Rasulullah saw ada beri peringatan berkenaan FITNAH-FITNAH AKHIR ZAMAN persis seperti apa yang sedang kita hadapi ketika ini.

Daripada Abu Hurairah r.a. katanya: Aku mendengar RasuIullah saw. bersabda, “Umat ku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat-umat dahulu”. Sahabat bertanya, “Apakah penyakit-penyakit umat-umat terdahulu itu?” 
Nabi saw. menjawab, “Penyakit-penyakit itu ialah 
(1) terlalu banyak seronok, 
(2) terlalu mewah, 
(3) menghimpun harta sebanyak mungkin, 
(4) tipu menipu dalam merebut harta benda dunia, 
(5) saling memarahi,
(6) hasut menghasut sehingga jadi zalim menzalim”.
(H.R. Hakim)


Benarlah apa yang dikatakan oleh TPM. GAMBARAN PANDANGAN DARI TPM SEOLAH-OLAH. Hanya 6.6% (UMAT ISLAM) pengamal cyber mengajak kepada perkara yang bermenfaat sedangkan selebihnya 93.6% pula berlumba-lumba memburukan keadaan dengan menzalimi diri berlumba-lumba ikut orang kafir beramal amalan orang kafir.

Semua umat islam bukanya sedar Allah BAYAR CASH dengan menimpakan laknat musibah dalam hati semakin susah, jiwa kosong semakin resah dan fikiran buntu celaru ANGKARA NAFSU YANG CENDERUNG MENURUTI NAFSU. Walhal jika kita nak hidup dikurniakan keberkatan hati senang jiwa tenang fikiran lapang walau zahir susah tetapi hati bahagia dengan limpahan rahmat-Nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.