Rabu, 25 September 2013

KALIMAH (Dimana letaknya islam pada PAS?)

Siapakah Tuhan PAS?

Saya masih tertanya-tanya sejak sekian lama tentang isu KALIMAH ALLAH.
Dipautan ini.

Sebenarnya,
Atas ALASAN APA UMAT PAS, TOK GURU, USTAZ-USTAZ POLITIK DAN PARA PENCACAI SENTIASA BERHELAH MENCARI ALASAN MENCARI SALAH BAGI MENYALAHKAN UTK MEMBUKTIKAN TAAT GILA KPD DAP?

Tetapi tidak ada siapa yg boleh menjelaskan secara jelas berserta dalil dan Nas berhubung KALIMAH ALLAH dipergunakan oleh kafir.


TANPA KITA SEDARI, terdapat (AGENDA YG TERSEMBUNYI dipautan ini) yg telah dirancang sekian lamanya oleh mereka.




Tapi sebaliknya,
Bagi membuktikan taat setianya Tok Guru & org-org PAS, ada saja alasan direka cipta. Ada saja helah enggan berubah. Ada saja usaha mencari salah utk menyalahkan yg lain semata-mata membuktikan taat gila yg tidak berbelah bahagi terhadap DAP.












Saya mengucapkan (klik pada pautan) RIBUAN TKSH YG TIDAK TERHINGGA DAN SYABAS KPD TOK GURU  ATAS JASA YG AMAT BESAR KEARAH KEMUSNAHAN ISLAM diMalaysia.

Sanggup bersusah payah berusaha taat kpd DAP.

Saya tertanya-tanya.
Berapa nilai harga bangsa melayu?
Berapa nilai harga kesucian agama? Jadi!!! Atas alasan apa perlu bersusah payah berusaha sedaya-upaya membangga diri membodohkan diri mencari salah utk menyalahkan? Demi taat kpd dap sampai sanggup membodohkan diri bergolek kat jalan. Apakah itu yg dikatakan JIHAD?









Tambah tidak faham dgn gelagat cybertroper PAS yg diupah DAP bersusah payah mencari helah sehingga membabitkan ULAMA DUNIA bagi membuktikan TAAT GILA KPD TUNTUTAN DAP ADALAH JIHAD.


 (klik dipautan ini)

Saya tak faham apa yg dimaksudkan oleh ulamak dunia ini.
Atau ini sekadar pandangan ulama wahabi yg melindungi kepentingan yahudi dan nasrani.

Atau sekadar perkongsian pencacai bagi membuktikan taat gila kpd dap dgn mempergunakan islam itu adalah tergolong dalam kalangan org yg beriman.

Memang Allah Tuhan seluruh Alam. Memang Allah Tuhan seluruh jin dan manusia tetapi Allah adalah "Tuhan yg berhak disembah oleh sekelian manusia" (surah An-Nas ayat 3). Hanya Satu Yg Maha Esa. "Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakan;" (surah Al-Ikhlas ayat 3)

Merujuk ayat ke 3 surah An-Nas yg bermaksud Allah adalah "Tuhan yg berhak disembah oleh sekelian manusia" Jadi, adakah sikafir laknat itu akan menyembah Allah setelah mempergunakan Kalimah Allah?




Jadi!
Atas alasan apa pula ulama ini berkata sedemikian? Atau ini satu provokasi atau fitnah terhadapnya?

Tentang Kalimah Allah.
Ramai ilmuan berpendapat. Tuhan itu umum dalam setiap bahasa lain sebutannya. Allah adalah nama khas dalam bahasa Al-Quran atau bahasa arab.

Ada juga ilmuan berpendapat.
Kesucian kalimah Allah hak Allah. Sebagaimana Kaabah itu Rumah Allah. Dan Allah menjaganya sebagaimana Allah memusnahkan bala tentera bergajah Abrahah.

Terfikir saya.
Kalau kita sayangkan anak dan isteri. Kita berusaha berkorban utk mereka dan mempertahankan maruah harga diri mereka.

Bila kita mengaku kita sayang, takut dan taat kpd Allah. Apa pula tindakan pengorbanan kita? Adakah dgn melerakan kesucian kalimah Allah dikongsi itu bermakna kita berkorban dan berjihad menegakkan agama Allah?

Mustahil dgn berkorban melerakan maruah harga diri tubuh anak dikongsi-kongsi musuh sesuka hati. Mustahil dgn berkorban melerakan maruah harga diri isteri dikongsi-kongsi sesuka hati. Adakah itu satu pengorbanan?


Jadi!!!
Atas alasan apa cuba berusaha mencari alasan mencari helah dan mencari salah utk menyalahkan umno semata-mata berusaha membuktikan taat gila tidak berbelah bagi kpd dap? 



Sebenarnya.
Siapa Tuhan org PAS?
Apa agama org PAS?
Jika islam.
Dimana letaknya islam pada PAS?
Adakah tang janggut?
Atau tang serban & jubah?
Ataupun tang mulutnya yg celupar?




Buktikan dgn terang dan nyata.
Dan buktikan kalian taat kpd Allah dgn mengorbankan kesucian kalimah Allah utk dap itu adalah bukti anda adalah beriman kpd Allah bukannya beriman kpd DAP.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.