Ahad, 30 Mei 2010

Facebook | Ilham pujangga utk bangsa ku.

 Istimewa utk shbt2 ku, saudara2 ku, serta semua anak bangsa ku. tiada apa lagi yg dapat aku luahkan demi kebaikan. fahami renungkanlah.

ketika masa kanak2,
dulu sering aku dengar,

semasa melangkah dewasa,
menongkah arus utk ilmu,... Lihat seterusnya..
diiringi doa restu ibu,
cercaan hinaan sentiasa menyerbu,
lagu ini sering berkumandang.
menambah semangat agar mengenal arti kesabaran,

kini aku masih kenangkan,
apakah aku harus kembali ke dunia yg ku tinggalkan sewaktu dulu,
berlagu diiringi irama mendayu2,
agar semua org tahu,
bertapa bahagianya andai kita dapat bersatu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.