Ahad, 16 Mei 2010

Sekeping sejadah....

Setelah selesai sujud syukur kpd Allah,


Selepas selesai ku bersujud bersyukur kepada yg Esa,

seperti biasa,
aku mengemas melipat semula seperti sediakala.
Aku terpaku seketika,
Kerana aku dan saudara2 ku dipersenda.
ku lihat kendi yg kadang2 utk meletak abu..





Lama kelamaan..
pandangan ku terus menjalar ingin kepastian..
ternyata terlalu banyak yg tidak kena.
selama ini, kita hanya dihidangkan dgn salib atau imej menyerupai anjing,
juga imej yg menggambarkan org sedang berasmara.
mungkin ada yg sudah mewar2kan.
hanya aku yg tidak perasan,






Dikesempatan ini,
ingin aku rakamkan kekecewaan kerana kita dipersendakan.

setahu anda..
apakah disebalik keindahan gubahan itu.





Apa bezanya dgn tombak iblis ini.


Ya ALLAH ya tuhan ku,
berilah kami kekuatan,
Jauhilah kami dari kesesatan,
lindungilah dari tipu helah syaitan.

Perkuatkanlah iman saudara2 kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.