Isnin, 30 Januari 2017

Ini baru tipu daya FITNAH kafir laknat belum lagi FITNAH DAJAL?

Ini baru tipu daya FITNAH kafir laknat belum lagi FITNAH DAJAL?
(Klik kepautan asal)


Jika ulama dan ilmuan pun cenderung taat kpd Dajal bagaimana nasib mukmin yang tidak tahu apa2? Lama juga saya menanti kongsian dari sahabat-sahabat penganut agama PAS untuk mempertahankan kebenaran kenyataan oleh Tuan Guru Hj Hadi Awang. Malangnya tiada siapa pun yang mempertahankan kebenaran itu atau para penganut agama suci PAS masih taat setia kepada DEWA SUCI mereka selama ini yang pernah dijulang sebagai Khalifah Umar Abd. Aziz dan pernah dihebohkan akan memeluk agama islam jika kekal memimpin Penang?

Apa yang Tuan Guru Hj Hadi Awang itu adalah BENAR apatah lagi beliau sendiri pernah terlanjur cenderung dengan perintah dajal laknat itu senganja ingkar kepada Allah dengan menghampiri MUNAFIK kerana meninggalkan orang yang beriman memilih dajal laknat ini sebagai rakan jihad menentang pemerintahan islam. Ini peringatan Allah yang berulang2 dalam Al-Quran. Bukanya admin berkata mengikut prasangka.

Berikut adalah antara ayat2 peringatan Allah dalam Quran. Terdapat tujuh ayat antaranya, Surat Alim Imran ayat 28, Surat An Nisa ayat 144, Surat Al Maidah ayat 57, Surat At Taubah ayat 23, Surat Al Mujadilah ayat 22, Surat Ali Imran ayat 149-150 dan Surat Al Maidah ayat 51. Tujuh ayat menyatakan larangan memilih pemimpin yang tidak seaqidah, Manakala surah An Nisa ayat 138-139 pula peringatan Allah tentang golongan MUNAFIK.

"Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya; (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya)."
(An Nisa ayat 138-139)


Sebenarnya tuan-tuan semua kebanyakan ahli tahfiz Quran & Hadis. Mustahil tidak nampak peringatan-peringatan Allah hingga dengan mudah cenderung taat kepada tipu daya kafir laknat? Rasanya ada baiknya tuan-tuan cuba DEKATI GURU-GURU TAREKAT & #TASAWUF, JANGAN MALU BELAJAR WALAUPUN GURU PONDOK TAK ADA PHD sepertimana tuan-tuan. Cuba hindarkan dari mengharap habuan dunia. Disebabkan dengan ganjaran habuan dunia itulah tuan-tuan dengan mudah diperdaya secara tidak langsung CENDERUNG MENGHARAP REDHA DAN LIMPAHAN KURNIA DARI RAHMAT DAJAL DAP. Mereka beri umpan tujuanya supaya dapat menternak tuan-tuan sehingga suatu masa kelak tuan-tuan sujud merintih menangis air mata darah kepada dajal laknat ini. Umpan itu seumpama air sedangkan ianya adalah API. Itulah peringatan Rasulullah saw dalam hadis tentang FITNAH DAJAL AKHIR ZAMAN.

Dari Huzaifah r.a, dari nabi s.a.w sabdanya: "Dajal selalu membawa air dan api. Api itu sebenarnya adalah air sejuk, sedangkan air sebenarnya adalah api. Kerana itu waspadalah kamu agar tidak celaka."
(Hadith Riwayat muslim)

Dan Allah pun dah beri peringatan serta amaran akibat mengharap redha kafir laknat DAP ini.

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."
(Al'Imran ayat 28)

Tuan-tuan sahabat-sahabat yang dirahmati Allah. Sampaimasanya kita kembali kepada islam tinggalkan kepentingan politik kerana disebabkan politik branded islam itulah seluruh umat islam tidak tahu kepada siapa mereka beriman dan tidak kenal siapakah saudara mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.