Sabtu, 25 Mac 2017

Siapa kata PM Najib tidak dengar pandangan rakyat marhaen & nasihat ulama?


(Klik pautan asal dibawah)
Siapa kata PM Najib tidak dengar pandangan rakyat marhaen & nasihat ulama?


Siapa kata PM Najib tidak dengar pandangan rakyat marhaen & nasihat ulama?

Bukan satu dua luahan rakyat marhaen dan nasihat ulama PM kita cuba selesaikan, setiap program yang beliau rancang hampir kesemuanya itu dari pandangan-pandangan kita rakyat marhaen dan nasihat-nasihat dari para ilmuan kearah kebaikan rakyat dan negara. Maka itulah kita sepatutnya bersyukur kerana keperihatinan dlm kepimpinanya.

Saya ambil contoh setiap kali #BELANJAWAN. Sebelum dibentangkan beliau mengambil pandangan-pandangan kita rakyat marhaen dan beliau melantik pakar-pakar untuk mengkaji sebelum perlaksanaanya.

Begitulah juga dengan usahanya menjayakan#TRANSFOMASINASIONAL #TN50 iaitu perancangan jangka masa panjang menjadikan negara kita maju dengan rakyat berfikiran waras melalui kaedah penerapan nilai-nilai islam dan amalan-amalan islam agar umat islam beradab berakhlak islam mengikut Quran & Sunnah.

Buat masa ini mungkin sahabat belum nampak menfaatnya kerana NAFSU anda mempengaruhi minda anda membuatkan anda tidak mampu berfikir menfaat untuk kebaikan diri anda sendiri dikemudian hari. Dan segala usaha beliau walaupun 93.4% caitro dan kebanyakan rakyat tidak suka tapi Allah redha pd usahanya. Nafsu kita punca kita tidak tahu menfaat kebaikanya saedangkan Allah lebih tahu segalanya.

"... dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."
(Al Baqarah : ayat 216)


Saya harap anda berusahalah jadi insan yang pandai berfikir bukanya pandai berkata-kata sahaja.

Daripada Abu Yaala Syaddad bin Aus RA daripada Nabi SAW sabdanya,
“Orang yang bijak itu ialah mereka yang mengambil berat tentang dirinya dan beramal untuk selepas mati. Manakala orang yang lemah itu ialah mereka yang menurutkan hawa nafsunya sedangkan dia bercita-cita untuk menjadi hamba Allah yang diredhai.”
(Hadith Riwayat : at-Tirmizi)

Bersamalah kita berdoa semoga Allah melimpahkan taufik & hidayah-Nya kpd kita semua.
“Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada Kami limpah rahmat dari sisiMu; Sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberianNya”
( Surah Al ‘Imran: ayat 8 ) .

"Ya Allah, tiada yang mendatangkan kebaikan melainkan Engkau, dan tiada yang menghilangkan keburukkan melainkan Engkau, tiada upaya melainkan dengan Allah S.W.T."
(Hadis Riwayat Tirmizi)
Aminnnn…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.