Khamis, 25 Mei 2017

Pesanan PM hentikanlah perbalahan.






Pesanan PM hentikanlah perbalahan.

Sebenarnya, Segala pertelingkahan yang terjadi sekarang ini sudah tersedia garis panduannya dalam Al-Quran dan Sunnah. Maka itulah sejak dulu lagi admin menyeru mintalah ulama politik PakSalaf & PakWahab agar mengajarkan kepada kita ILMU#TASAWUF. Kerana menfaatnya itu untuk kebaikan pada diri kita sendiri sekurang-kurangnya mereka juga akan sedar diri.

Admin tidak menyalahkan saudara dan saudari dengan pertikaian yang terjadi sekarang ini. Jika tidak kerana hasutan iblis-iblis serta dajal laknat anda semua tidak akan bersusah payah menyusahkan diri beramal dengan mencela mencaci memfitnah sesama sendiri dan pemerintah. Kerana NAFSU yang didorong oleh kemahuan nafsu itulah punca ulama yang tahfiz kalangan ulama politik PakSalaf dan PakWahab pun akan INGKAR dengan peringatan Allah lalu menghasut m\kita mengajak kita beramal dengan amalan HASAD DENGKI. Walhal Hasad Dengki itu adalah BARA yang membakar diri dari dalam bermula dari kerosakan HATI.

Dari Abu Hurairah Radliyallaahu 'anhu bahwa Rasulullah Shallallaahu 'alaihi wa Sallam bersabda: "Jauhilah sifat hasad karena hasad itu memakan (pahala) kebaikan sebagaimana api memakan kayu bakar."
(H.R. Abu Dawud)
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.626457600743745.1073741849.465342536855253/1199810723408427/?type=3&theater

Antara sebab ULAMA pun hilang akal hilang pedoman menghasut mengajak kita beramal dengan HASAD DENGKI itu disebabkan HASAD MEREKA. Klik dipautan ini.
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.758711900851647.1073741860.465342536855253/827281923994644/?type=3&theater

Guru Tasawuf pesan. HASAD yang paling berbahaya adalah dari HASAD ULAMA. Dan dari merekalah FITNAH bermula dan kepada merekalah fitnah itu kembali.

Hadis tentang peringatan itu terdapat dalam hadis berikut iaitu hadis yang pernah dikongsi oleh ustaz politik tujuanya memfitnah pemimpin tapi mereka tidak sedarpun yang paling berbahaya itu dari finah mereka kerana hasad dengki mereka.

Dari Umar dan Anas bin Malik r.a,
Nabi ﷺ bersabda:
"Ada enam macam orang yang akan masuk neraka sebelum dihisab, oleh sebab enam jenis perbuatan." Siapakah mereka ya Rasulullah? Baginda menjawab:
1. Para penguasa, kerana tindakan aniaya mereka,
2. Orang Arab oleh sebab sifat asabiyahnya,
3. Para penjajah kerana keangkuhannya,
4. Para pedagang, kerana perbuatan khianat mereka,
5. Orang kampung kerana kebodohannya,
6. Para ulama oleh sebab sifat dengki mereka.
(Riwayat Dailamy)

ISLAM JALAN PENYELESAIAN.
Dalam hadis diatas itu juga ada menyebut tentang kita iaitu pada perkara yang kelima. Bodoh dan Jahil. Dalam surah Al-Hujurat ayat 10 Allah perintahkan kita agar mendamaikan saudara yang bertelingkah malangnya kita diajak bertelingkah oleh mereka. Begitu hebatnya permainan mereka bukan? Walhal jika kita semua redha & bersyukur serta bersatu Allah tambah lagi nikmat.

“Jikalau Sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertaqwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, Maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya”
(Al-A’raaf : ayat 96).

Oleh itu saudara saudari sekelian. Bersamalah kita kembali kepada islam. Sahutlah seruan PM.
#MalaysiaBersatu.
#AttackMode dalam #MissiMemburuSrigala#MissiMemburuDajal #MissiMembakarSetan.