Rabu, 22 Februari 2017

Allah kembalikan FITNAH.




Ramai yang tidak sedar mereka bukanya menentang Hadi dan pemerintah tetapi menentang Allah.

Allah kembalikan FITNAH.
Ramai yg tidak sedar, Mereka bukanya menentang RUU yg akan dibawa oleh Hadi dengan kerjasama pemerintah tetapi mereka menentang Allah.

Saya amat bersimpati dgn Hj hadi yg jadi mangsa hinaan saudara jihadnya dulu iaitu dap. Semua ini Allah tunjukan kpd semua. Bahawa Allah telah kembalikan fitnah2 yg dimainkan oleh ulama dgn mempergunakan kalimah Allah, kesucian agama dan ayat suci utk menghina menghukum musuh jihadnya UMNO.

Walhal dlm isu ini hj hadi sendiri tak tau apa2 kerana kerajaan persekutuan ambil langkah menaik taraf perundangan islam dgn meminda RUU ini sejak thn 2010 dan pd 2011 kerajaan mengadakan pertemuan dgn para ilmuan dari ahli fiqh iaitu dari jakim dan para peguam syarie. 3 thn kemudian pd thn 2014 draf utk meminda RUU selesai dan hj hadi diberi tanggung jawab utk membawa usul itu.

Ini baru berusaha meminda RUU belum lagi melaksanakan HUDUD. Malangnya ramai org melayu ikut kafir mencabar Allah. Kerana kalian bukan menentang Hj Hadi dan pemerintah tapi menentang Allah. Na'uzubillah.

Allah kembalikan fitnah itu disebabkan dari fitnah yang pernah Hj. Hadi sendiri cipta untuk menghina memfitnah menghukum musuh jihadnya. Klik kepautan.
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.475349369187903.111301.465342536855253/730924666963704/?type=3&theater

Rentetan sejarah pindaan RUU Bermula dari hasil nasihat ilmuan2 kepada pemimpin dan tanpa berlengah Dato Sri Jamil Khir mengumumkanya.
Pada 14 Mei 2010,
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Institusi kehakiman syariah negara akan dinaik taraf bagi memenuhi keperluan menyelesaikan lambakan kes syariah, khususnya kes yang memerlukan rayuan di mahkamah yang lebih tinggi,
http://www.malaysiakini.com/news/131811

Selanjutnya pada 6hb Apr 2011 .
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Usaha Naik Taraf Sistem Kehakiman Syariah
http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2011/04/06/usaha-naik-taraf-sistem-kehakiman-syariah/
Dalam ucaptamanya Jamil Khir berkata selaras dengan hasrat kerajaan di bawah Program Transformasi Kerajaan (GTP), para pegawai Jabatan Agama Islam Malaysia (JAKIM) serta agensi hendaklah menggunakan peluang ketika menyertai konvensyen itu untuk mempertingkatkan keupayaan tadbir urus sistem perundangan Islam di negara ini.

Seramai 200 orang terdiri daripada pegawai kanan dari institusi agama termasuk JAKIM, JKSM, Jabatan Peguam Negara (Seksyen Syariah), Majlis Agama Islam Negeri dan Persatuan Peguam Syarie Malaysia menyertai konvensyen itu.

Setelah para ilmuan dan peguam2 syarie bertungkus lumus mengkaji secara terperinci selama 3 tahun maka keputusan pun dibuat dan akan dibentangkan usul diparlimen.
Berita ini ada tersiar di sinar harian pada 15 November 2014
http://www.sinarharian.com.my/mobile/edisi/utara/kerajaan-usaha-naik-taraf-mahkamah-syariah-1.333594

Antara catitan ringkas kandungan akhbar,
Kerajaan Persekutuan telah menjalankan usaha menaik taraf kedudukan Mahkamah Syariah agar setaraf dengan Mahkamah Persekutuan.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Othman Mustapha berkata, usaha itu dilakukan menerusi pembentangan Kertas Cadangan Menaik Taraf Kedudukan Mahkamah Syariah Dan Hakim-Hakim Mahkamah Syariah Di Malaysia dalam Mesyuarat Majlis Kebangsaan Bagi Hal-Ehwal Ugama Islam Malaysia pada 22 Ogos 2011.

Pada 25 Februari 2015.
Harakah daily juga ada menyiarkan tetapi dipusingkan cerita kelaut perginya dalam pautan ini.
http://www.harakahdaily.net.my/index.php/berita-utama/34052-qazaf-jamil-khir-digesa-belajar-undang-undang-islam

Sebelum itu pada 9hb Mei 2014 ·
Mursyidul Am PAS memperolok-olok usaha pemerintah seolah-olah mahu membuktikan bahawa hukum hudud itu adalah PRODUK JENAMA BRANDED ISLAM PAS.
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.690956300960541.1073741858.465342536855253/705075016215336/?type=3&theater

Untuk membuktikan KONON PEMERINTAH MENOLAK ISLAM. Ada saja cerita yang direka bertujuan untuk menghina memfitnah dan menghukum kononya Cina sokong hukum hudud bla bla bla.
Sepertimana sebelum ini dipautan.
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.651077748281730.1073741852.465342536855253/697919956930842/?type=3&theater

Walhal jika benar-benar TAKUT KEPADA ALLAH dan memang BERHAJAT mahu melaksanakan hukum Allah. Tidak ada alasan mencipta pelbagai tohmahan fitnah dan sebagainya kerana enggan melaksanakan disebabkan takut kepada saudara jihadnya kafir laknat DAP.
Seperti mana kesah dipautan ini HUDUD diluluskan diKelantan sejak 1993
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.475349369187903.111301.465342536855253/604722649583907/?type=3&theater

Begitulah hakikatnya.
Allah dah tunjukan kepada kita bahawa apa yang terjadi sekarang ini mahu mengingatkan kita dan apa yang berlaku itu Allah KEMBALIKAN segala FITNAH2 ulama politik yang mempergunakan kalimah Allah, kesucian agama dan ayat suci untuk menghina memfitnah dan menghukum konon musuh jihadnya. Bersyukur kita kehaderat Allah swt walaupun cuma sedikit masa sudah cukup untuk membuatkan Hj. Hadi sedar dan insaf kesilapan yang telah dilakukanya sebelum ini. Bersama kita bacakan Fateha buat Almarhum Tuan Guru Haron Din kerana dari khidmat nasihat tuan guru itulah Hj. Hadi U'TURN seribu kali ganda. Dan sekarang masa yang sesuai untuk kita mengajak Hj. Hadi agar mengajak seluruh umat islam kembali kepada islam yang sebenar iaitu berpandukan Quran & Sunnah bukanya berpandukan ikut kehendak nafsu sebagaimana perjuangan PAS masa lalu.

Doa saya dari dulu dan selamanya utk semua semoga Allah makbulkan doa kita semua waktu kita SOLAT. Kerana dari situlah kita tinggalkan perkara yang mendatangkan kemurkaan Allah dan berusaha kepada perkara yang Allah REDHA. Jika kita tidak ambil peduli perkara yang Allah redha mana mungkin kita mampu menghindar sekecil-kecil DOSA dan berlumba-lumba berusaha pada perkara yang memberi menfaat untuk diri dan seluruhnya?

Dari Ibnu 'Abbas R.huma meriwayatkan bahawa Rasullulah s.a.w telah bersabda:
"Sesiapa yang menyukakan manusia dengan memurkakan Allah s.w.t, maka Allah murka kepadanya dan Allah akan menjadikan orang-orang yang telah disukakannya dengan memurkakan Allah itu juga murka terhadapnya. Dan sesiapa yang telah menyukakan Allah dan menyebabkan manusia murka, maka Allah akan menyukakannya dan Allah akan menyukakan juga orang-orang yang telah dia murkakan kerana menyukakan Allah s.w.t. Sehingga Allah s.w.t akan memperelokkan dirinya pada pandangan orang-orang yang marah itu dan Allah s.w.t akan mencantikkan kata-kata dan perbuatan dirinya pada pandangan orang ramai."
(Hadis Riwayat Tabrani)

Jika diri kita sendiri tidak memberi contoh tauladan AMALAN-AMALAN SUNNAH Rasulullah saw mana mungkin orang bukan islam respect kepada kita? Itulah menfaatnya islam dan HUKUM-HUKUM ISLAM bagi kebaikan diri dan seluruhnya dunia hingga akhirat.
Sabda Rasulullah s.a.w:
Sesungguhnya Allah SWT telah menyerahkan agama itu pada diri seseorang, maka tidak baik agama itu melainkan dengan ketinggian dan keelokkan akhlak. Adakah kamu mengelokkan agama kamu dengan kedua-dua sifat mulia ini?
( Hadith Riwayat at-Tabrani)

Jika manusia tidak diberi AKAL dan sentiasa patuh segala ketetapan yang telah Allah tentukan seperti langit, mentari, bulan, bintang, bumi, gunung-ganang, lautan, hatta unggas, serangga dan haiwan serta yang lainya yang menurut aturan ketetapan Allah. Taat kepada Allah takut azab Allah. KITA TIDAK PERLUKAN MAHKAMAH, HAKIM, PEGUAM, SAKSI dll. Kerana NAFSU dan AKAL manusia itu lah punca INGKAR TIDAK GENTAR dengan amaran-amaran Allah.

Jika ada sahabat yang bertanyakan kpd saya RUU itu utk islam kenapa DAP masuk campur?

Jawapan saya mudah.
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.475349369187903.111301.465342536855253/700367743352730/?type=3&theater
Dari dulu lagi DAP mahu umat islam ikut islam kehendak mereka iaitu ikut suka hati mereka tentukan utk umat islam BARULAH UMAT ISLAM TIDAK DIANGGAP RECIS. Lagipun satu perkara yang masih tidak lengkap untuk kita memaksa mereka IKUT HUKUM ISLAM adalah berkaitan dengan GEJALA SOSIAL pergaulan bebas seks bebas kerana DALAM HUKUM DUNIA MEREKA MELAKUKAN HUBUNGAN SUKA SAMA SUKA SESUKA HATI SEPUAS HATI DENGAN GADIS2 MELAYU JANDA2 DAN ISTERI2 ORANG SUKA SAMA SUKA TIDAK MENJADI KESALAHAN. SEDANGKAN PERKARA INILAH YANG ALLAH SURUH KITA TENTANG HABIS-HABISAN.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.