Sabtu, 4 Februari 2017

Tidak ada alasan menjatuhkan pemimpin islam sekarang

Tidak ada alasan menjatuhkan pemimpin islam sekarang
(Klik untuk kepautan asal)



Jika kita lihat, segala apa yang PM lakukan kesemua itu adalah yang Allah perintahkan dan dari apa yang dilakukan itu adalah ciri-ciri orang yang beriman. Jadi Tidak ada alasan menjatuhkan pemimpin islam sekarang.

Benarkah kita golongan orang yang beriman?
Kerana jika benar kita beriman kepada Allah kita berusaha meluruskan BARISAN dan merapatkan SHAF serta saling berpesan saling mengingatkan sebagaimana perintah Allah dalam surah Al-Ashr dan mendamaikan saudara yang bertelingkah sebagaimana yang disebut dalam ayat ke 10 surah Al-Hujurat ini.

"Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat."
(Al-Hujurat ; ayat 10)



Sudah 4 tahun admin berfikir wajarkah kita menentang pemimpin islam sekarang? Apa yang admin lihat. Tidak ada satupun perkara yang menyalahi dan bertentangan dengan Al-Quran dan Sunnah dalam pentadbiran PM kita. Apa alasan umat islam yang mendesak mengugut admin konon agar tidak menyokong kemungkaran, kebathilan dan kezaliman pemimpin. Sedangkan apa yang admin lihat kemungkaran dan kebathilan yang sebenar itu dari hati dan lidah mereka sendiri kerana tidak dicegah terlebih dahulu lalu terjebak dengan kesalahan dosa-dosa besar yang membawa kepada kemudaratan pada diri dan seluruh ummah dengan sengaja menzalimi diri.

Rasulullah saw sudah beri peringatan.
Rasûlullâh Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda :
فَوَاللَّهِ مَا الْفَقْرَ أَخْشَى عَلَيْكُمْ وَلَكِنِّي أَخْشَى أَنْ تُبْسَطَ عَلَيْكُمْ الدُّنْيَا كَمَا بُسِطَتْ عَلَى مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ فَتَنَافَسُوهَا كَمَا تَنَافَسُوهَا وَتُهْلِكَكُمْ كَمَا أَهْلَكَتْهُمْ
"Demi Allâh ! Bukan kefakiran yang saya khawatirkan atas kalian, namun yang saya khawatirkan adalah kalian diberi kemakmuran dunia sebagaimana pernah diberikan kepada umat sebelum kalian, lalu kalian berlomba-lomba sebagaimana mereka. Sehingga akhirnya dunia menyebabkan kalian binasa sebagaimana mereka."
[HR. Bukhâri dan Muslim]


Dan sudah 4 tahun juga admin berusaha mengingatkan agar kembali kepada islam kerana JALAN PENYELESAIAN SUDAH TERSEDIA ADA DALAM ISLAM. Malangnya umat islam lebih percaka kepada iblis laknat DAP dan Piji sehingga berani menolak kebenaran dalam Quran. Maka itu admin sering bertanya, KEPADA SIAPA KITA BERIMAN?


Admin tidak salahkan saudara mukmin kita yang terlanjur beriman kepada DAP dan Piji. Sedangkan ustaz-ustaz, Mopty pun mudah diperdaya oleh hasutan iblis laknat DAP & Piji. Inikan saudara mukmin kita yang sememangnya tidak tahu apa-apa selain ikut nafsu semata? Walhal Allah dah sediakan garis panduan peringatan demi peringatan yang berulang-ulang dalam Quran kesemua peringatan itu adalah untuk kebaikan kita semua dunia hingga akhirat. Umat islam sekarang baru ditipu dihasut oleh iblis laknat DAP & Piji sudah berani ingkar menolak kebenaran dalam Quran. Mampukah saudara-saudara kita semua dan ustaz-ustaz juga mopty menghindar halusnya bisikan tipu daya syaitan yang sebenar?


Kesemua itu berpunca dari NAFSU yang terdorong dengan menuruti kehendak nafsu yang cenderung memburu harta kemegahan dunia yang dibanggakan mereka. Sedangkan dalam Al-Quran Allah berulang-ulang memberi peringatan kemegahan dunia itu melalaikan malah Allah beri amaran dan melaknat orang yang mencaci mencela kerana memburu dunia. Tapi sebaliknya kata-kata dan fitnah dari DAP & Piji juga mereka ikuti sehingga jika kita berpesan untuk kebaikan diri mereka sendiri mereka MENENTANG PERINTAH ALLAH walhal diantara mereka sendiri mahu menegakan HUKUM ALLAH kononya.

Oleh yang demikian, bersamalah kita kembali kepada islam berpandukan Quran & Sunnah dengan menjalin ikatan ukhwah kerana limpahan rahmat Allah tersedia dan terbentang luas, Umat islam susah bukanlah salah pemerintah tetapi diri sendiri yang bangga dengan angkuh sombong menjauhi rahmat Allah sengaja mendekati laknat Allah.

Allah sudah beri amaran;
"Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci, pengeji, Yang mengumpulkan harta dan berulang-ulang menghitung kekayaannya; Ia menyangka bahawa hartanya itu dapat mengekalkannya (dalam dunia ini)!"
(Al-Humazah ayat 1-3)

Bagi admin, 
(klik untuk kepautan asal)
Selagi GURU2 ULAMA2 TAREKAT tidak berkata PM Najib WAJIB DITENTANG, selagi itulah kita WAJIB TAAT kpd PEMIMPIN kita. 
Sekian.