Khamis, 23 Februari 2017

Sayangi DIRI kita masing2


Sayangi DIRI kita masing2 (PAUTAN)



Sayangi DIRI kita masing-masing.
Apa yang TPM 
Ahmad Zahid Hamidi katakan sebelum ini hanya 6.6% pengamal media cenderung mengajak kearah kebaikan sedangkan selebihnya 93.4% pula menghasut mengajak rakyat M'ysia MENZALIMI DIRI cenderung menuruti hawa nafsu. Stiker yang saya kongsikan itu FAKTA ISLAM JALAN PENYELESAIAN pada setiap perkara yang nafsu manusia pertikaikan.


Nahh, sekarang kearah mana kita PIMPIN DIRI KITA MASING2? Adakah kita cenderung TAAT segala HUKUM dan KETETAPAN yang Allah telah aturkan untuk diri kita atau kita cenderung menuruti kehendak hati kita masing-masing? Jika benar kita taat kepada Allah, kita tidak akan bersusah payah mencari alasan mencipta fitnah untuk berbalah sedangkan perkara keji itu adalah larangan Allah. Dari perkara keji dosa-dosa itulah KITA CENDERUNG MENZALIMI DIRI SENDIRI DENGAN MEROSAKAN HATI. Maka itulah hidup kita sesah walau pendapatan bulanan mewah ada rumah mewah kereta mewah tapi hati tidak pernah senang jiwa berantakan fikiran kecelaruan.


Sepatutnya, Jika kita mahu hidup tenang hati senang walau zahir nampak susah tapi kehidupan mudah dengan limpahan rahmat Allah. Kita berusahalah pada perkara yang Allah redha. In'shaa Allah walau sedikit tapi mencukupi untuk keperluan kita masa hayat masih ada. Itulah jalan penyelesaian yang Allah telah sediakan garis panduanya dalam Quran & Sunnah.

https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.1210302625692570.1073741881.465342536855253/1305815522807946/?type=3&theater



Rasulullah SAW bersabda,
“Sungguh pahala yang besar bersama ujian yang besar. Apabila Allah mencintai seseorang, Dia memberi ujian kepadanya, siapa yang redha maka Allah redha padanya, dan siapa yang murka maka Allah murka padanya.”
(Sahih. Riwayat Al-Tirmidzi)


Dengan itu kita akan sentiasa ingat Allah dikala susah mahupun ketika senang.
Rasulullah saw bersabda;
“Ingatlah Allah ketika senang, maka Allah akan mengingat engkau ketika sulit.”
(HR. Hakim) 

Jom kita sama-sama berusaha kearah SAYANGI DIRI KITA.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.