Jumaat, 24 Februari 2017

Berapa ramai warga felda akan kufur?



Fitnah dajal akhir zaman. (pautan asal)




Berapa ramai warga felda akan kufur?
Syaitan menghasut ibu bapa kita supaya kufur dengan pentingkan tanah untuk bekalan kekubur.

Fitnah dajal akhir zaman.
Saya mengingatkan utk kebaikan pada diri kita semua pada diri anda sendiri. Jika anda dengan mudah diperdaya oleh sotongsetan. Mampukah anda menghindar halusnya bisikan syaitan? Sedangkan sekarang inipun ramai ustaz-ustaz malah mopthy pakwahab pun menolak kebenaran garis panduan didalam Quran dan Sunnah angkara kerana percaya gila dengan fitnah dajal akhir zaman. Inikan pula kita yang sememangnya kekurangan ilmu pengetahuan? Sedangkan mereka yang tahfiz pun hanyut hanya kerana menganggap mengejar darjat dunia itu lebih mulia disisi Allah. Na’uzubillah.

Lihat saja bagaimana peranan syaitan mampu mengajak lebai ikut sama jadi syaitan.
(Klik disini kepautan)

Lihatlah permainan iblis, Kerugian yang dihadapi oleh felda itu disebabkan penyelewangan oleh orang yang diberi amanah dan dipertanggung jawabkan oleh pentadbir. Tapi sotongsetan mengajak mak bapak kita supaya kufur konon jangan sampai tanah tergadai seolah tanah itulah bekalan kekubur. Kenapa pula perlu UMNO & Najib yang disalahkan sedangkan individu yang menyeleweng itu sendiri ada yang penyokong tegar pembangang?

Tentang prihal dari kesah penyelewengan felda dll seperti 1MDB, LUTH, KWSP dan lainya ini terdapat peringatan Rasulullah saw dalam hadis tentang FITNAH DAJAL AKHIR ZAMAN.

Daripada Abu Hurairah r.a. beliau berkata, Rasulullah SAW bersabda; "Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan tipuan. Pada waktu itu si pendusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan dusta. Pengkhianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berkesempatan berbicara (cuba membetulkan) hanyalah golongan "Ruwaibidhah". Sahabat bertanya "Apakah Ruwaibidhah itu wahai Rasulullah?" Nabi SAW menjawab "Orang kerdil, hina, dan tidak mengetahui bagaimana hendak mengurus orang ramai"
(HR Ibnu Majah)

Sudah jelas dan nyata bukan? Angkara sotongsetan semakin ramai mukmin enggan menjadikan islam sebagai amalan sebaliknya masing-masing berlumba-lumba menghimpun dosa dengan fitnah caci cela dijadikan amalan harian setiap masa. Malah disebabkan lebih percayakan fitnah hasutan sotongsetan ada yang menolak kebenaran ISLAM JALAN PENYELESAIAN yang mana garis panduanya sudah tersedia dalam Quran dan Sunnah.
Na'uzubillah.

(Kongsian asal pada pautan ini)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=787516484758097&set=a.647976028712144.1073741877.100004992577825&type=3&theater


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.