Ahad, 23 April 2017

Menyeru Amar Maarof & Nahi Mungkar itu KEWAJIPAN






Menyeru Amar Maarof & Nahi Mungkar itu KEWAJIPAN.

Dalam seruan agama menyeru kepada Maarof dan mencegah kemungkaran ini. Umumnya kita sengaja dipesongkan pengertian maksud sebenar Amar Maarof Nahi Mungkar disebabkan kepentingan politik bukan untuk kearah kebaikan sebagaimana Allah perintahkan. Mencegah kemungkaran yang wajib didahuukan itu sepatutnya KEMUNGKARAN YANG MENJURUS KEARAH KEMUDARATAN UMAT ISLAM AGAMA BANGSA & NEGARA.



Apa yang dimaksudkan dengan MAAROF & Mungkar? Amar Maarof adalah perkara-perkara kebaikan kepada kita dunia hingga akhirat atau perkara-perkara dan amalan-amalan yang Allah REDHAI. Manakala Mungkar itu adalah perkara-perkara keji yang memudaratkan dan perkara yang membawa KEMURKAAN Allah.

Sebagaimana Rasulullah saw sebutkan dalam hadis.

لاَ طَاعَةَ لِمَخْلُوْقٍ فِيْ مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ إِنَّمَا الطَّاعَةَ فِي الْمَعْرُوْفِ

“Tidak ada ketaatan kepada makhluk dalam bermaksiat kepada Allah, sesungguhnya ketaatan itu dalam kebaikan.”
(HR. Al-Bukhari dan Muslim dari shahabat ‘Ali bin Abi Thalib radhiallahu ‘anhu)


Saya harap sahabat faham sedikit penerangan ringkas itu. Kerana apa yang saya lihat dari pandangan-pandangan 93.4% pengamal cyber beranggapan. Segala kemungkaran itu salah UMNO dan segala amal maarof itu yang diamalkan oleh lebai branded islam. Maka itulah sejak dulu lagi saya menyeru jauhilah hasutan ulama politik paksalaf & pakwahab. Angkara hasutan merekalah anda semua tidak mampu melihat perbezaan perkara yang Haq & yang Bathil.


Baiklah. Kita tinggalkan dulu penerangan tentang Amar Maarof Nahi Mungkar itu. Kita bincang KESAN MUDARAT PERKARA KEJI & MUNGKAR Rafizi Ramli AKIBAT MENURUTI SURUHAN SYAITAN LALU MENGAJAK MENGHASUT UMAT ISLAM BERSAMA-SAMA JADI SYAITAN MENGHASUT MEMFITNAH MENGADU DOMBA BERKONGSI DOSA-DOSA MENJADIKANYA DOSA YANG BERANTAI.


AKIBATNYA. 93.4% pengamal cyber menganggap KEBENARAN ITU PADA SETIAP APA YANG RAFIZI & DAP Democratic Action Party RoketkiniPERKATAKAN HINGA ADA YANG SENGAJA MENOLAK DENGAN MENCIPTA PELBAGAI ALASAN MENOLAK KEBENARAN QURAN & SUNNAH JALAN PENYELESAIAN DALAM ISLAM.


Walaupun ramai sahabat-sahabat dari kalangan penyokong pemerintah sudah menjelaskan dan mengingatkan kebanyakan cerita dongeng ciptaan Rafizi itu adalah FITNAH yang tujuanya semata-mata mahu menjatuhkan pemerintah atau semua yang dilakukanya untuk menyalahkan Najib Razaksebagaimana PROJEK mereka pada pautan ini.
https://www.facebook.com/kang.nasir/photos/a.539107536145419.1073741835.465342536855253/1330047150384783/?type=3&theater

Dalam Al-Quran bukanya satu dua ayat peringatan Allah menyuruh kita menjauhi syaitan. Dalam ayat ini umpamanya Allah memperingatkan bagaimana keangkuhan iblis;
"Allah berfirman (kepada iblis): "Pergilah (lakukanlah apa yang engkau rancangkan)! Kemudian siapa yang menurutmu di antara mereka, maka sesungguhnya neraka Jahannamlah balasan kamu semua, sebagai balasan yang cukup."
(Al-Israa' : ayat 63)


Selagi tidak tercapai kepuasan hati pada segala apa yang dihajati selagi itulah syaitan membantu Rafizi dengan membangkitkan PERASANGKA BURUK untuk terus menerbitkan FITNAH HASUTAN yang berpotensi untuk memecahbelahkan ummah dan sengketa sesama saudara.


Baru-baru ini kerana motif utama menghancurkan pentadbiran DS Najib. Fitnah yang dilemparkannya melampai jangkaan sehingga melibatkan ilmuan agama. Malah beliau bangga melakukan kemungkaran itu yang dianggap untuk kebaikan kerana kebenaran.

Antaranya dakwaan penglibatan Ustaz Nasharuddin Mat Isa memperoleh dana dari 1MDB. Dalam pautan ini.
http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/tuduhan-rafizi-fitnah-berniat-jahat-nasharudin-1.659688

Ustaz Nasha menafikan dakwaan itu Pada 14 Apr 2017 baru-baru ini.

SHAH ALAM - Bekas Timbalan Presiden Pas, Datuk Dr Nasharudin Mat Isa menafikan ada kaitan berhubung dakwaan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang mengaitkan beliau dengan isu penerimaan dana 1MDB daripada akaun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya dengan ini menegaskan bahawa segala pernyataan beliau yang melibatkan saya adalah tidak benar malah kenyataannya itu adalah fitnah dan berniat jahat kepada saya serta Pas.

Manakala tuduhan berat Rafizi melibatkan Hakim & Peguam Syarie dengan mendakwa para ilmuan itu tidak terlepas dari Rasuah. Dan Rafizi bakal berhadapan dengan tindakan saman yang difailkan terhadapnya.

Dipautan ini,
http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/ambil-tindakan-terhadap-rafizi-1.661158

Juga dari akhbar Sinar Harian yang diterbitkan pada 17 Apr 2017.
SHAH ALAM - Persatuan Peguam-Peguam Muslim mendesak agar Penguatkuasa Agama mengambil tindakan terhadap Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli atas kenyataan beliau berkaitan pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau RUU 355.

Presidennya, Datuk Zainul Rijal Abu Bakar berkata, Rafizi mesti bertanggungjawab terhadap apa yang diucapkannya semasa sidang parlimen 'olok-oloknya' itu.

Oleh itu. Fikirlah kebenaran perkara apa yang rafizi cuba tegakan itu? Dan apa menfaatnya untuk diri kalian sehingga begitu mudah kalian percaya hingga ada yang beriman kepadanya lalu kufur menolak kebenaran islam jalan penyelesaian.

#MissiMembakarSetan
#AttackMode





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ziarah
terlanjur bicara,
ampun maaf dipinta,
salam persahabatan dan persaudaraan utk semua.

luahan hati tak pernah kenal isi hati insan lain,
bicara kita tak semestinya diterima baik oleh semua,
terguris hati kita tak pernah lupa.
mengguris hati kita tidak tahu bila dan siapa.

Dosa dan kesilapan yg kita lakukan pada allah,
keampunan dan taubat pengubatnya.
dosa sesama insan yg kita aniaya,
tidak akan terampun selagi insan itu tidak menerima kemaafan dan mengampunkan.
oleh itu.
saya memohon jutaan ampun dan maaf bila terlanjur bicara menghiris rasa.

salam ukhwah utk semua.